Факультет хореографічного мистецтва організував для студентів майстер-клас режисера-постановника всеукраїнських і закордонних танцювальних шоу-програм «So You Think You Can Dance », «Dancing with the stars», «Зірка + зірка», «IMEDI», «Великі танці», а також хореографа і танцівника «Зірки в опері», «Танці з зіркам», «Танцюю для тебе», «Україна сльозам не вірить» та інших телевізійних проектів, а віднедавна ще й кінорежисера Дмитра Дікусара.
Творча зустріч була присвячена темі «Головні аспекти творчої діяльності режисера-хореографа».
На початку заходу гість зауважив, що присвятив танцям 24 роки і пожертвував багатьма речами, щоб досягти успіху в улюбленій справі, тому все, що він розповідатиме базується на його власному досвіді.
«У будь-якій професії не буває другорядних моментів – вагу має навіть найменша дрібниця. Саме тому ви повинні весь час вчитися, розвиватися та йти у ногу з часом, аби бути кращими за своїх конкурентів», – акцентував увагу танцівник.
Далі учасник шоу «Танці з зірками» розповів студентам про різницю між такими професіями, як «хореограф», «головний хореограф» і «режисер-постановник».
«Хореограф – це людина, котра повинна бути готова взяти на себе відповідальність за учасників творчого процесу, з якими він працює над постановкою.
Головний хореограф – як люблячий тато, в якого не може бути улюблених чи неулюблених пар. У цій справі треба бути беземоційним, бо виявлення свого ставлення до колеги чи підлеглого – це непрофесійно.
Режисер-постановник створює головну картинку на сцені. Для цього необхідно вміти придумувати креативні ідеї та знати, як втілити їх у життя», – повідомив Дмитро Дікусар.
Також відомий балетмейстер виокремив головні аспекти творчої діяльності режисера-хореографа:
- Точка зору.
«Звісно, точка зору режисера – найвагоміша, проте ви повинні пам’ятати, що вона не єдина й, до того ж, не завжди може бути правильною. Варто прислуховуватися до особистостей, з якими взаємодієте», – прокоментував танцівник.
- Робота з пошуковою системою Google.
«Робиш правильні запити – отримуєш змістовні відповіді. На власному прикладі можу сказати, що завдяки Google навчився користуватися програмами з монтажу та нарізки музики. Ці навики неабияк пригодились у професійній діяльності», – зауважив режисер-постановник телевізійного проекту «So You Think You Can Dance ».
- Інтелект.
«Я колись почув дуже влучний вислів і хочу поділитися ним із вами: «Інтелект – як лезо ножа, він може бути тупим чи дуже гострим». Мозок насправді не вигадує нічого нового, а лише інтерпретує те, про що дізнався раніше. Тому, аби мати чудову фантазію, вам необхідно весь час розширювати власний кругозір», – акцентував успішний хореограф.
Варто зазначити, що Дмитро Дікусар поділився власними знаннями щодо правильного вибудовування сюжетної ліній для відео та хореографічних постановок.
Виявляється, що сюжетна лінія має складатись із:
- Презентації героя публіці.
- Першого неочікуваного повороту дій, тобто якоїсь задачі чи проблеми, що постає перед героєм.
- Нейтральної чи смішної сцени, що заспокоїла б глядача, відволікла його від сюжетного конфлікту.
- Другий поворот: вирішення першої задачі чи проблеми та поява нових більш серйозних.
- Вирішення другого конфлікту.
- Фінал.
- Може бути ще автошоп, тобто продовження після фінальної точки, що змушує замислитися над продовженням картини.
«Якщо не можете розповісти про свій задум в двох реченнях, це означає, що ви ще не достатнього його продумали», – поділивсь із молоддю власною думкою гість.
На завершення майстер-класу, режисер-постановник дав студентам практичну пораду: «Навчіться у своєму житті розподіляти головне та другорядне. Не бійтеся пробувати нове та ставити під сумнів слова й досвід інших. Ви повинні самостійно стати глибокими особистостями, і тоді всі ваші мрії стануть реальністю».