вул. Є.Коновальця 36, корп. 1, каб. 105

Сучасний танць сьогодні вкрай різноманітний. Спасибі Рудольфу Лабану (хореографу, досліднику та теоретику, який працював у Німеччині на початку 20-го століття). Тепер навіть поговорити про танець ми можемо лише завдяки йому. При цьому важко зрозуміти, що саме зробив Лабан. Він мав багато шкіл, але не винайшов ніякого стилю. Він був танцівником, але не залишив по собі творів. Його роботи забороняли, причому вони були абсолютно аполітичні. Він навчався архітектурі, але виховав зірок танцю Мері Вігман та Курта Йосса . Із ім’ям Лабана міцно асоціюється каркас величезного багатогранника, у якому рухаються люди. І заплутані знаки – це система запису руху.
Що вони означають, у чому була суть роботи Рудольфа Лабана, і чому вона досі актуальна, ми розпитали Хіларі Брайан . Хіларі – американська танцівниця та хореограф, сертифікований інструктор з аналізу рухів Лабана, яка приїхала до Києва на запрошення Ruban Production ITP Ltd. Вона розповіла Balletristic, як виникла ця система і чому нею користуються навіть гравці у гольф та будівельники. Як Лабан допомагає ставити хореографію та знайти свій індивідуальний стиль у танці.
Дивлячись на Хіларі, складно не повірити у його внесок. Під час розмови вона постійно рухається. Щоб донести свою думку, може у своєму далеко не балетному віці ненароком показати класичний grand rond de jambe. І в її виконанні він виглядає дуже по-особливому – легким, живим та абсолютно природним.
Лабан говорив, що життя – це незакінчена симфонія. І його система аналізу рухів – не закрита, вона продовжує розвиватись. Вона змінюється так, як, наприклад, мова: коли у світі відбувається щось нове, з’являються слова, щоб це описати. Ось і система Лабана з часом стає більш широкою і деталізованою. Вона жива, нею користуються у багатьох сферах.
До своїх учнів Лабан завжди ставився як до колег. Не просто навчав їх – вони разом розробляли ідеї. І в результаті створили арсенал інструментів, які можна винести у світ та розвинути в інших колабораціях.