Американський хореограф, реформатор сучасного танцю Мерс Каннінгем був учнем Марти Грем. Проте не дублював її, а вносив щось своє. Приділяв багато уваги архітектурі тіла в просторі, ритму й артикуляції, використанню різних спіралей, поєднанню вигинів хребта з рухами ніг, запозиченими з класичного танцю.

Каннінгем використав нові технології, щоб розширити спектр рухів людини і можливості його координації. Від танцюристів це вимагає значних зусиль, зміни їхніх «природних» способів рухатися. Танцюристи трупи Каннінгема ніби «переписують» закони людської координації. Його роботи часто критикували за їхню нібито чисту формальність і навіть відсутність гуманізму. Тим не менш, його об’єктивність далека від порожнього формалізму і має на меті боротьбу з культурними стереотипами.

На початку червня 2009 року Каннінгем оприлюднив плани, що стосуються долі трупи Merce Cunningham Dance Company після кончини її засновника. Тоді ж фонд Каннінгема повинен був приступити до детальної транскрипції всіх робіт хореографа, щоб зберегти його спадщину в недоторканності.