«Всі мої розпізнавальні знаки пов’язані з танцем модерн (тяжіння до підлоги, вага,” падаючі “рухи – такого роду рушійні сили), а не з класичним балетом, в якому ви маєте справу з суворою ієрархією того, що є красиво: фасад, центр , периферія і т.д.

Я намагаюся комбінувати різні техніки настільки вільно, наскільки це взагалі можливо. Мені все одно, класика це, модерн, чи взято з вулиці  або ми взагалі знайшли щось зовсім дивне, якщо це щось працює в загальному контексті ».

Матс Ек — шведський танцівник, хореограф и театральний режисер. Народився в Мальме в 1945 році  в знаменитій артистичній сім’ї.

Син актора Андерса Ека та балерини, хореографа Біргит Кульберг, брат танцівника Никласа Эка и брат-близнюк акторки Малін Ек, чоловік танцівниці Ани Лагуни.

Мистецтву танцю (модерн в стилі Марти Грем) навчався в Стокгольмі і Норрчепінг, однак переважило захоплення драматичним театром, і він залишив свої заняття.

У 1966-73 рр. був режисером і асистентом режисера в Королівському драматичному театрі і Театрі маріонеток в Стокгольмі.

У 1972 р повернувся до танцю і пройшов курс занять в Стокгольмської академії балету.

У 1973 р почав танцювати в складі Балету Куллберг.

У 1974-75 рр. танцював у складі балетної  трупи  Німецької опери на Рейні (Дюссельдорф).

У 1976 р вперше виступив в якості хореографа. Перша постановка,  що  обєднала  елементи класичного танцю і танцю модерн, – «Денщик» на музику Б. Бартока за мотивами п’єси «Войцек» Г. Бюхнера, – була здійснена з артистами трупи Балету  Куллберг.

У 1980-81 рр. увійшов в трупу Нідерландського театру танцю під керівництвом Іржі Кіліана. Згодом поставить для неї кілька балетів: “Він там” / “Over There” (1990 р), «Подорож» на музику С. Райха (1991) , “Щось на зразок” / “A Sort Of” на музику Г. Гурецкого (1997 г.).

У 1978 р ставить для трупи Балету  Куллберг, з тріумфальним успіхом, – «Дім Бернарди» ( «Бернарда») за п’єсою «Дім Бернарди Альби» Ф.Г. Лорки на музику І.С. Баха, Е. Віла Лобоса, І. Альбеніса, Ф. Тарреги, іспанської музики для гітари.

У 1980-84 рр. ділить разом з матір’ю пост артистичного директора Балету Куллберг.

У 1985-93 рр. займає цю посаду одноосібно.

У 1982 р створює свою версію «Жизелі», що стала свого роду класикою XX століття і яка відкриє низку його парадоксальних, іронічних і трагічних одночасно переосмислень балетної спадщини.

Ек продемонстрував свій погляд на такі знамениті балетні партитури, як «Весна священна» І. Стравінського (постановка 1984 г.), «Лебедине озеро» П. Чайковського (1987 р), «Кармен-сюїта» (балет «Кармен», 1992 м), «Спляча красуня» П. Чайковського (постановка здійснена для Гамбурзького балету, 1996 г.).

«Кожна казка нагадує чарівний сільський будиночок, на дверях якого значиться« Територія замінована ». (М. Ек)

У 1993 р, переставши керувати Балетом Куллберг, цілком зосередився на творчій діяльності. Поновлював або ставив нові балети для Балету Куллберг і для багатьох провідних балетних театрів світу, серед яких Великий театр Женеви / Grand Théâtre de Genève, Королівський Шведський балет, Балет Ґетеборзької опери, Нідерландський театр танцю / НДТ (Гаага), балетні трупи Норвезької національної опери, Ліонській національної опери, Паризької національної опери, Німецької опери на Рейні, міланського театру Ла Скала, Цюріхській опери (Швейцарія), Королівський балет Ковент-Гарден (Лондон), Фінський національний балет (Гельсінкі), Штутгартський балет, балет Метро політен-опери, Гамбурзький балет, Державний Баварський балет (Мюнхен), Базельський балет (Швейцарія), Американський театр балету / АБТ, Театр танцю на Хаббард-стріт (Чикаго), Великий Канадський балет (Монреаль) / Les Grands Ballets Canadiens de Montreal і багато ін.