вул. Є.Коновальця 36, корп. 1, каб. 105

Жан-Жорж Новерр говорив: «Стопа – ось справжня опора всього механізму нашого тіла». Так, стопа – це основний робочий інструмент артиста балету і – чи не в першу чергу – від її стану залежить успіх танцівника. Трохи заглибимося в анатомію. Скільки кісток в скелеті людини? Досить просте питання, на який не існує однозначної відповіді. В сучасних медичних підручниках можна дізнатися, що в скелеті дорослої людини 205-207 кісток. Цифра ця залежить від того, як саме в ранньому віці ваші кістки зростаються. При народженні в скелеті людини більш 300 кісток, деякі з них хрящові, які з часом твердіють, з’єднуються і стають єдиним цілим. Тобто скелет продовжує змінюватися і розвиватися на всіх етапах нашого дорослішання. Тазова кістка, наприклад, зростається з трьох в одну віком аж 15 років, а ваш крижі прийме фінальну форму десь після 20 років. Склепіння стопи формуються в утробі матері, а у віці 8-12 років скелет стопи закінчує своє формування. Остаточна ресорна функція стопи, за рахунок якої м’язи і зв’язки пружинять при стрибку і правильно розподіляють вагу тіла на опорну ногу, встановлюється до 16-20 років.

Що відбувається з ногами в пуантах? Пуанти стягують поперечний звід стопи, що викликає напруження великого пальця і ​​відхилення його, як кажуть лікарі, назовні. Постійний тиск на великий палець найчастіше може привести до плоскостопості і далі до hallux valgus (вальгусна деформація пальця стопи). Дослідження серед студентів Академії Російського балету ім. Ваганової показали, що плоскостопість, як правило, не розвивається після 16-20 років, і що проблеми зі склепіннями стоп вимагають особливої ​​уваги і профілактики в період навчання танцівників в балетних школах, особливо під час перших трьох років в хореографічних училищах – до 13 років. Виправити стопу після цього віку буде набагато складніше.